Salam buat semua..Kali ini SKR ingin mencatatkan satu program yang dilaksanakan baru-baru ini. Pada 11 November 2010 guru-guru SKR telah menganjurkan satu Lawatan Sambil Belajar. Kali ini SKR membawa anak-anak SKR ke Langkawi, pulau yang terkenal dengan lagenda Mahsuri. Segala yang dirancang telah terlaksana akhirnya.

Perjalanan bermula pada pukul 6 petang 11 November 2009 dari SKR dan tiba di Kuala Perlis pada jam 5.00 pagi. Kami berhenti rehat mandi dan solat subuh di Mesjid Jamek Kuala Perlis dan akan menaiki feri pada jam 8.00 pagi. Alhamdulillah cuaca di langkawi cukup baik. Jadi seawal jam 10 pagi kitorang dah mulakan perjalanan pertama ke Kilang memproses minyak gamat dan seterusnya ke Makam Mahsuri. Perjalanan seterusnya ke Beras terbakar.

Pada sebelah petang kami dibawa ke Cable Car Station untuk menaiki kereta kabel..pengalaman yang sangat melucukan…kasihan bila melihat anak-anak SKR yang ada sebahagiannya tak dan sanggup tak turun sebab terlalu takut..Cg. Afzan lah yang terpaksa menjaga…Tapi yang lain walaupun takut tetap bersemangat bila melihat pemandangan pulau langkawi yang sangat cantik. Teruja rasanya.

apasal muka monyok jek..penatlah tu...

Seterusnya perjalanan diteruskan ke tempat membeli belah Idaman suri. Sesiapa yang suka shopping di langkawi boleh lah membeli belah di Idaman suri ni…Idaman suri menawarkan harga yang sangat berpatutan. Mujur 1 malam saje berada di Langkawi, rasanya kalau 3 hari di langkawi penuh 1 feri barang Cikgu2 SKR..hahahaha…

Keesokan hari rombongan kami bertolak balik ke tanah besar dan menaiki feri pada jam 10 pg. Rombongan kami selamat tiba di Pontian tepat jam 11.45 malam. Terpancar di wajah anak-anak SKR yang cukup gembira dapat pergi ke langkawi. Insyaallah tahun depan cikgu-cikgu SKR akan merancang untuk bawa anak-anak SKR ke tempat yang lebih menarik lagi.