Selasa, Mei 19, 2009

SAMBUTAN HARI GURU SKR 2009...



Selamat Hari Guru kepada semua cikgu-cikgu di seluruh Malaysia walau di mana pun berada. Isnin, 18 Mei 2009 SKR menyambut Sambutan Hari Guru. Acara dimulakan seawal jam 8.00 pagi, guru-guru diarak dengan paluan kompang dan muzik gamelan oleh murid-murid SKR. Majlis dimulakan dengan Perhimpunan Rasmi. Antara aturcaranya ialah Bacaan Perutusan daripada Ketua Pengarah Pelajaran KPM dan Menteri Pelajaran, Bacaan Ikrar Guru, Deklamasi Puisi Guru Oh! Guru dan Nyanyian Lagu-lagu Guru Malaysia, Lagu Tema Hari Guru 2009.




9.00 pagi
Sempena Hari Guru beberapa acara telah dirancang dan dijalankan pada hari tersebut antaranya ialah Pertandingan Tuju 'Tugu' dan pertandingan Teh Tarik (Buih paling tinggi). Tanpa sedar sebenarnya guru-guru SKR sememangnya mempunyai bakat-bakat yang terpendam. Bukan sahaja boleh mengajar dan mendidik anak murid malahan berpotensi menjadi pemain bola baling dan bola jaring yang cukup handal. Lepas ni bolehlah jadi Jurulatih Kebangsaan. Ada juga yang berbakat dan berpotensi untuk membuka restoran mamak seperti Restoran As-salam. Tengok saja kebolehan cikgu-cikgu SKR membuat teh tarik.Ha! Lepas ni kepada guru-guru yang berbakat tu janganlah dipendam sahaja bakatnya. Walaubagaimanapun guru-guru SKR sememangnya 'sporting' dan sentiasa menggamatkan suasana.





Wajah-wajah warga pendidik SKR yang sentiasa menggamatkan keadaan





Agak-agak siapa pemenangnya?

.............@)--)---...............

10.00 pagi

'Pi Cameron Highlands singgah Tanah Rata Perut lapar tidak terkata'
Jamuan telah tersedia, acara seterusnya sudah tentulah acara 'makan time'. SKR bukan sahaja meriah dengan gelak tawa guru-gurunya tapi juga makanan-makanan yang disediakan. Ada di antara guru-guru SKR yang cari resepi dalam internet untuk disediakan sempena sambutan Hari Guru. Terima kasih cikgu-cikgu di atas makanan yang enak-enak belaka. Selepas makan ialah acara bertukar-tukar hadiah. Acara yang ditunggu-tunggu oleh guru-guru.








11.30 pagi
Acara seterusnya ialah acara persembahan daripada anak-anak SKR. Beberapa persembahan telah disediakan antaranya ialah persembahan nyanyian daripada murid-murid tahun 6, persembahan Nyanyian murid tahun 3, pakaian beragam, Persembahan Ulik Mayang dan banyak lagi.






Sambutan hari guru SKR berakhir pada jam 1.00 tengah hari. Walaupun ada aktiviti yang tidak dapat dijalankan kerana kesuntukan masa, diharap guru-guru SKR gembira dengan aktiviti yang dijalankan. Sekali lagi, Selamat Hari Guru buat selurh warga pendidik SKR. Semoga akan terus sukses dan cemerlang pada masa akan datang.


Warga Pendidik SK Rambah


'Berburu ke padang datar,
Dapat rusa berbelang kaki,
Berguru kepalang ajar, Ibarat bunga kembang tak jadi..'

Tiada ulasan:

Catat Ulasan